Leta i den här bloggen

18 oktober 2011

Hoppfull

Känner mig det att hitta ett jobb.
Det är rätt tufft att bli arbetslös i min ålder och vara så begränsad ...
Jag har jobbat hela mitt liv inom vården och har trivs med det.Men så gjorde jag min ryggop. Jag blev sjukskriven mer än 3 år, som det gjorde att jag tappade mitt jobb!
Jag hade ingen möjlighet att komma tillbaka till min tjänst mer för det hade gått så lång tid.
Efter 3 år har en vikarie rätt att få en tjänst. Det resulterade att min tjänst blev sönderplockad till olika behövande!
Bedrövligt men sant!
Nu i morron ska jag börja på Restaurang Napoli som praktikant till att börja med. Som förhoppningsvis leder till ett jobb om man har tur.
En nyöppnad restaurang som behöver folk.
Jag har inte så stor erfarenhet av sånt jobb , så praktik är ju ett bra sätt att bli varm i käderna så att säga.
En lagomt motionstillfälle till och från jobbet på 1,7 km enkelväg..
Det blir bra det!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det funkar för dig o framför allt att du kommer o trivas.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna och tårna att det skall gå vägen. det är nyttigt och roligt att byta yrke ibland och slita kroppen "jämt"./inga-britt

    SvaraRadera