Leta i den här bloggen

6 augusti 2011

mina hemtrakter

Vi gjorde ett besök i mina hemtrakter i veckan som gick..Vår första semestervecka är snart avverkad.Vi åkte på måndagkväll och var framme i min brors stuga som vi fick låna medans dom inte var där. Vi saknar ju boställe igen sen vi sålde vår husbil.


Vi åkte bil ...fast vi hade funderingar på att ta hojen ...


Det är rätt stressigt att hinna med allt när man åker dit för några dagar.. att hinna hälsa på alla.. på väg från Övertorneå hittade vi en ytterst ovanlig bildmotiv .


Nämligen en höhärsa.. ja det var inte igår man såg en sådan...

Vi har badat bastu alla kvällar utom två resan dit och tillbaka...

Vi grillade hos min syster i deras stuga i Kuurajärvi.



Otroligt gott var det


Vi hälsade på en av mina bröder som bor på Särkivaaragården..som blev uppskattat ...

3 kommentarer:

  1. Oj är ni redan hemma igen!? Synd att vi inte hann träffa er men jag vet precis hur det är när man åker till hemtrakterna, man hinner inte med allt.

    Visst är det mysigt m höhärsjor!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan som man såg en höhärsa, kommer du ihåg att vi brukade leka kurragömma i dem /ínga-britt

    SvaraRadera
  3. ja vi grävde oss in i härsjan och gömde oss där:-)

    SvaraRadera